Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. Hanukkah Sameach! Tell them you want a coin from FORVM for Hanukkah!!!! Internet challenged? We are happy to take your order over the phone 252-646-1958. Welcome Guest. Please login or register. Ho Ho Ho Merry Christmas!!! Tell them you want a coin from FORVM for Christmas!!!! Internet challenged? We are happy to take your order over the phone 252-646-1958.

FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum de numismatique classique en Francais (Moderator: Potator II)  |  Topic: Ma plus petite "monnaie" 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Ma plus petite "monnaie"  (Read 3149 times)
Gabalor
Praetorian
**

« on: June 17, 2012, 11:23:55 am »

Salut, je viens de mettre dans ma gallerie la plus petite "monnaie" de ma collec.

Avec ses 0,07 g ou 0,08 g selon la balance et le courant d'air  Grin

Elle n'est pas spectaculaire, c'est une triste "monnaie à la croix" uniface avec juste un manche en guise de hache dans un canton. Pas mal de chercheurs se posent la question au sujet de son utilité, objet votif, monnaie d'appoint,...
Le poids moyen de cette série se situ à 0,09 g, 0,04 g étant la plus petite que j'ai vu  Shocked Elle se trouve en territoire Rutène et limitrophe.

La bête :  http://www.forumancientcoins.com/gallery/displayimage.php?pos=-82941

@+++
Gabalor
Praetorian
**

« Reply #1 on: June 18, 2012, 01:44:17 pm »

Pour comparaison :

C'est une one cent tête d'indien (j'avais pas plus moderne  Grin) qui ce trouve à côté.

@+++
Potator II
IMPERATOR
Caesar

Error communis facit jus

« Reply #2 on: June 20, 2012, 02:29:25 pm »

Petite mais spectaculaire !

Pages: [1] Go Up Print 
FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum de numismatique classique en Francais (Moderator: Potator II)  |  Topic: Ma plus petite "monnaie" « previous next »
Jump to:  

Recent Price Reductions in Forum's Shop