Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. 10% Off Store-Wide Sale Until 2 April!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Expert Authentication - Accurate Descriptions - Reasonable Prices - Coins From Under $10 To Museum Quality Rarities Welcome Guest. Please login or register. 10% Off Store-Wide Sale Until 2 April!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Support Our Efforts To Serve The Classical Numismatics Community - Shop At Forum Ancient Coins

New & Reduced


Author Topic: Pièce féodale française ???  (Read 2714 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Minos

  • Caesar
  • ****
  • Posts: 635
Pièce féodale française ???
« on: June 21, 2007, 03:47:54 pm »
J'ai reçu cette pièce dans un lot de romaines, de France, donc je présume qu'elle est française. Il me semble en avoir déjà vu de semblables mais où, je l'ignore, peut-être est-ce que je cherche au mauvais endroit. Elle est en bronze et fait 27 mm de diamètre pour un poids d'environ 3.2g. Le visage d'un souverain d'un côté et un château (???) de l'autre. Quelqu'un aurait une piste? Merci!

Offline gb29400

  • Caesar
  • ****
  • Posts: 451
  • Your life is what your thoughts make it ! M.Aurel
    • GbCollection
Re: Pièce féodale française ???
« Reply #1 on: June 21, 2007, 04:50:51 pm »

Le revers semble plutôt correspondre à une pièce espagnole ou alors un jeton medieval.

Guy

Offline Minos

  • Caesar
  • ****
  • Posts: 635
Re: Pièce féodale française ???
« Reply #2 on: June 21, 2007, 05:00:17 pm »
Je me dirigeais justement dans cette direction, je viens à peine de trouver des représentations similaires du château au revers sur des pièces espagnoles du 15e. Passionnant ;D

Pierre

Offline Minos

  • Caesar
  • ****
  • Posts: 635
Re: Pièce féodale française ???
« Reply #3 on: June 21, 2007, 07:03:50 pm »
Bon, si je ne me trompe pas, ce serait un cuartillo (1/4 real) de Enrique IV (1454-1474) frappé à Toledo...

 

All coins are guaranteed for eternity