Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. All Items Purchased From Forum Ancient Coins Are Guaranteed Authentic For Eternity!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Expert Authentication - Accurate Descriptions - Reasonable Prices - Coins From Under $10 To Museum Quality Rarities Welcome Guest. Please login or register. Internet challenged? We Are Happy To Take Your Order Over The Phone 252-646-1958 Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Support Our Efforts To Serve The Classical Numismatics Community - Shop At Forum Ancient Coins

New & Reduced


Author Topic: Les Potins Gaulois  (Read 3591 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Frederic D

  • Auxiliary
  • Posts: 2
Les Potins Gaulois
« on: February 22, 2008, 01:22:03 am »
J'ai rédigé une petite page de synthèse sur les Potins Gaulois (en français bien sûr) car les infos sur ce type de monnaies ne sont pas si fréquents. Cette page est un peu rapide, je vous invite à la commenter pour essayer de la compléter

La page se trouve ici : http://www.sacra-moneta.com/Numismatique-gauloise/Les-potins-Gaulois.html

Offline frederic W

  • Consul
  • ***
  • Posts: 140
  • A belgian in France
    • Monnaies de l'antiquite
Re: Les Potins Gaulois
« Reply #1 on: February 23, 2008, 07:50:18 pm »
salut Fred  ;)

Offline Raymond

  • Consul
  • ***
  • Posts: 306
  • I want to be a coinnoisseur
Re: Les Potins Gaulois
« Reply #2 on: March 10, 2008, 02:42:47 pm »
article intéressant car justement je me posais la question concernant le lien entre les potins celtes et ceux d'Alexandrie.  J'avais pensé qu'il ne s'agissait que du contenu en métal ou de l'alliage.  Je n'avais aucune idée que le dénominateur commun était le fait que la pièce avait été coulée au lieu de frappée d'où les traits un peu grossiers des pièces égyptiennes. 
Merci.
Raymond
Raymond
(Tetricus is not a game)

 

All coins are guaranteed for eternity