Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. All Items Purchased From Forum Ancient Coins Are Guaranteed Authentic For Eternity!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Expert Authentication - Accurate Descriptions - Reasonable Prices - Coins From Under $10 To Museum Quality Rarities Welcome Guest. Please login or register. Internet challenged? We Are Happy To Take Your Order Over The Phone 252-646-1958 Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Support Our Efforts To Serve The Classical Numismatics Community - Shop At Forum Ancient Coins

New & Reduced


Author Topic: URBANO VIII  (Read 716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dolcinus

  • Guest
URBANO VIII
« on: June 14, 2010, 07:04:46 am »
Io sono un vero fanatico di Roma, chi mi conosce lo sa  ;D
Adoro la sua storia e la sua evoluzione, ogni suo periodo storico mi interessa e mi intriga
Per me รจ la vera caput mundi
Che dire della roma Barocca?
Vi propongo due piccoli esempi emessi dal papa Barberini

rick2

  • Guest
Re: URBANO VIII
« Reply #1 on: June 20, 2010, 05:27:44 am »
il quattrino e` comune , il giulio (o grosso) invece e` raro! ed e` un soggetto molto bello

appena riesco ti posto quelle della zecca di avignone che ho trovato un paio di settimane fa!

ciao

Offline Rugser

  • Deceased Member
  • Caesar
  • ****
  • Posts: 2608
Re: URBANO VIII
« Reply #2 on: June 21, 2010, 05:30:20 pm »
A Roma si dice : Quel che non fecero i barbari fu fatto dai Barberini.....
Per dar posto al Barocco completarono la demolizione del Romanico sopravvissuto al Rinascimento...
Le mie di questo Papa...

 

All coins are guaranteed for eternity