Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. Hanukkah Sameach! Tell them you want a coin from FORVM for Hanukkah!!!! Internet challenged? We are happy to take your order over the phone 252-646-1958. Welcome Guest. Please login or register. Ho Ho Ho Merry Christmas!!! Tell them you want a coin from FORVM for Christmas!!!! Internet challenged? We are happy to take your order over the phone 252-646-1958.

FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Skandinavisk Numismatisk Diskussionsforum (Moderator: Kim B. N)  |  Topic: Fin liten dansk mønt. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Fin liten dansk mønt.  (Read 1245 times)
Kim B. N
IMPERATOR
Caesar

Omnium rerum principia parva sunt

« on: November 30, 2013, 05:10:25 pm »

Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig med denne fine lille sølv mønt. Den er før 1241 AD, for kan ikke finde den i Siegs.  Cry Den er på 1,8 cm.

Mange tak for hjælpen hilsen Kim  Smiley

Jan
Consul

« Reply #1 on: December 01, 2013, 08:36:15 am »

Hej Kim,

Det ser ut att vara ett mycket fint mynt tillskrivet Knud VI (1182-1202) och präglat i Ribe. Referens: Hauberg 22. Mer information finns på den här sidan: http://www.danskmoent.dk/tidl2/gf19k6h22.htm. Mynttypen är representerad i Grenåfyndet och regenten är nog rätt osäker. En annan möjlighet är Valdemar Sejr.

Bästa hälsningar,
Jan

Kim B. N
IMPERATOR
Caesar

« Reply #2 on: December 01, 2013, 11:57:38 am »

Mange tak Jan

Ja det er en af Haubergs 22. Det er så officielt min ældste danske mønt.  Smiley Dejlig julegave!  Thumbs Up

Mange hilsner Kim
Christopher H2
Caesar

Assistant Junior Numismatist at Themis Numismatics

« Reply #3 on: December 02, 2013, 12:57:09 pm »

Knud VI eller Valdemar Sejr... Wow! Jeg har godt læst om Grenåfundet før.

Her er nogle billeder:

Læs mere her: http://www.danskmoent.dk/galster/grenaa1.htm

Fantastisk mønt. Må jeg være så fræk at spørge hvor du har købt den?
Kim B. N
IMPERATOR
Caesar

« Reply #4 on: December 02, 2013, 03:50:07 pm »

Hej Christopher

Fedt med en dansker til.  Wink Jeg har købt en større samling romerske og græske mønter af en kollega fra min Mønt Forening, han havde så også 11 Borgerkrigsmønter som røg med i handlen. Bedste kup ever for mig da jeg faldt over denne mønt. Skal siges den gode mand mere er til frimærker, så var heldig.  Smiley

Venlig hilsen Kim
Christopher H2
Caesar

Assistant Junior Numismatist at Themis Numismatics

« Reply #5 on: December 02, 2013, 06:30:14 pm »

Ja det var i hvert fald noget af et scoop. Tillykke med den  Thumbs Up
Pages: [1] Go Up Print 
FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Skandinavisk Numismatisk Diskussionsforum (Moderator: Kim B. N)  |  Topic: Fin liten dansk mønt. « previous next »
Jump to:  

Recent Price Reductions in Forum's Shop