Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. 10% Off Store-Wide Sale Until 2 April!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Expert Authentication - Accurate Descriptions - Reasonable Prices - Coins From Under $10 To Museum Quality Rarities Welcome Guest. Please login or register. 10% Off Store-Wide Sale Until 2 April!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Support Our Efforts To Serve The Classical Numismatics Community - Shop At Forum Ancient Coins

New & Reduced


Author Topic: Identifiering av Garderobsfynd  (Read 2275 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daniel T-bo

  • Praetorian
  • **
  • Posts: 48
Identifiering av Garderobsfynd
« on: August 10, 2013, 07:05:55 am »
Gick igenom mina lådor i garderoben ordentligt förra helgen och till min glädje och förvåning fann jag en del romerska mynt ca 40st och några grekiska vilka jag nu försöker identifiera,huvuddelen är nog inköpta på Monetarium Kurt Hallström, Antikören, svenska auktioner för många år sedan de flesta som lots. En del har varit enkla medans andra ställer till det lite mera, men roligt har jag.

Så jag tänkte lägga upp de jag är osäker på här och få lite tips vad det kan vara.
Jag är tacksam för all hjälp,tips och ideer.

Jag börjar med

Constantius II 'Glory of the Army' AE3
Obverse: FL IVL CONSTANTIVS NOB C, laureate and cuirassed bust right.
Reverse: GLORI-AEXER-CITVS, two soldiers holding spears and shields with two standards between them, 'o' on banners, dot in centre, mintmark SMTS Gamma in ex.

Så långt är det inget problem, men mitt exemplar har även en punkt(dot) som jag ringat in på bilden.
Är det ändå samma referensnummer, då jag ej hittar ett likadant exemplar på nätet eller finns det beskrivet någonstans?

Förutom punkten är det likt följande mynt

https://www.forumancientcoins.com/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=2

Offline Pekka K

  • Tribunus Plebis Perpetuus
  • Procurator Monetae
  • Caesar
  • *****
  • Posts: 7336
  • ...one coin at a time...
Re: Identifiering av Garderobsfynd
« Reply #1 on: August 10, 2013, 07:53:34 am »

Ja det gäller samma referensnummer. Centerings punkt eller
en tillfällig punkt ändrar inte referensen.

Pekka K

Offline Daniel T-bo

  • Praetorian
  • **
  • Posts: 48
Re: Identifiering av Garderobsfynd
« Reply #2 on: August 14, 2013, 04:10:00 pm »
Tackar Pekka, då har man lärt sig något nytt igen.

Det har gått bättre än väntat med de romerska mynten.
gra kvar som jag har lite problem med bla Nero Temple of Janus.


 

All coins are guaranteed for eternity