FORVM ANCIENT COINS
To the glory that was Greece
And the grandeur that was Rome
Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. Please look at the RECENT ADDITIONS and PRICE REDUCTIONS at the top and bottom of the page. Put your mouse on a coin in the RECENT ADDITIONS or PRICE REDUCTIONS to see the the price. Thanks for supporting Forum with your PURCHASES!

FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Foro de la discusión de Numismatic en Español  |  Topic: Traducción de "die" 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Traducción de "die"  (Read 1700 times)
silvernut
Caesar

« on: March 24, 2008, 10:00:21 am »

Hola,

Estoy traduciendo mi base de datos al castellano, pero no sé cómo traducir "die"... ¿Matriz?

Gracias.

Saludos,
Ignasi
Corduba
Consul

« Reply #1 on: March 24, 2008, 12:37:28 pm »

Hola Tocayo, para mi la traducción más correcta es "cuño".

Ignacio.

silvernut
Caesar

« Reply #2 on: March 24, 2008, 01:27:45 pm »

Pues muchas gracias, Ignacio. Entonces supongo que la frase del tipo "Minted with a worn die" sería "Acuñada con un cuño desgastado", no? Estaba atascado en esto... De nuevo, mil gracias!

Saludos,
Ignasi
Pages: [1] Go Up Print 
FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Foro de la discusión de Numismatic en Español  |  Topic: Traducción de "die" « previous next »
Jump to:  

Recent Price Reductions in Forum's Shop