Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. All Items Purchased From Forum Ancient Coins Are Guaranteed Authentic For Eternity!!! Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Expert Authentication - Accurate Descriptions - Reasonable Prices - Coins From Under $10 To Museum Quality Rarities Welcome Guest. Please login or register. Internet challenged? We Are Happy To Take Your Order Over The Phone 252-646-1958 Explore Our Website And Find Joy In The History, Numismatics, Art, Mythology, And Geography Of Coins!!! Support Our Efforts To Serve The Classical Numismatics Community - Shop At Forum Ancient Coins


FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum numizmatyki antycznej po polsku (Moderator: Lech Stępniewski)  |  Topic: Monety do strony NOT IN RIC 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4] 5 Go Down Print
Author Topic: Monety do strony NOT IN RIC  (Read 1666 times)
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #75 on: January 31, 2021, 03:28:38 am »

Coś jednak się działo w tej pierwszej oficynie w Alexandrii

Wszystkie znaki na niebie i monetach świadczą, że po przejęciu miasta po rebelii Domicjusza Domicjana nabór do mennicy robiono z ludzi miejscowych. Może dla uspokojenia nastrojów, bo rebelia podobno tłumiona była krwawo i nie chciano potem dokładać to tego najazdu obcych fachowców przywiezionych w teczce. W każdym razie ci miejscowi mieli chyba kłopoty z łacińskimi literkami.

Nie polowałem specjalnie na błędy w legendach, więc na pewno jest ich więcej. Ja zresztą już ułomny jestem, gdy idzie o czytanie legend, bo za dobrze wiem, co tam powinno być i widzę to, co wiem. Nowicjusz, który je sylabizuje litera po literze, ma większe szanse na znalezienie czegoś nie po kolei. Jak zresztą od dawna wiadomo, ludziom płynnie czytającym nie przeszkadza teskt z posrzepatwyanimi litreami.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Julek C
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 67


« Reply #76 on: February 01, 2021, 06:14:51 am »

Jestem w lekkim szoku, że translator googla tak zgrabnie sobie poradził z pańskim anagramem, pomieszanie przez połamanie  Smiley:
"I didn't really hunt for mistakes in the legends, so there are definitely more. Anyway, I am already handicapped when it comes to reading legends, because I know too well what should be there and I see what I know. A novice who spells them letter by letter is more likely to find something out of sequence. As it has been known for a long time, people who read fluently do not mind a text with broken liters."

Logged
Julek C
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 67


« Reply #77 on: February 01, 2021, 06:30:52 am »

eBay [link wykorzystany i usunięty]
Nienotowane popiesie dla RIC VII Arles 280. Jedną monetkę już Pan ma: http://www.notinric.lechstepniewski.info/7arl-280_b5.html


* s-l1600.jpg (90.22 KB, 1024x513 - viewed 8 times.)
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #78 on: February 01, 2021, 06:40:52 am »

Jestem w lekkim szoku, że translator googla tak zgrabnie sobie poradził z pańskim anagramem, pomieszanie przez połamanie  Smiley:

Akurat tego nie sprawdzałem. Czasem wrzucam do translatora kilka zdań, które jakoś ujmują temat wątku/ podwątku i praktycznie rzecz biorąc zawsze translatorowi wychodzi coś sensownego. Może gdybyśmy dyskutowali o niuansach poezji nowoczesnej byłoby gorzej, ale numizmatyk numizmatyka zrozumie  Smiley
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #79 on: February 01, 2021, 06:53:20 am »

Nienotowane popiesie dla RIC VII Arles 280.

Bardzo dziękuję. Tym bardziej, że na tamtym egzemplarzu kropka w legendzie jest delikatnie mówiąc niezbyt wspaniała i już myślałem, czy jednak nie zmienić nieco atrybucji.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #80 on: February 10, 2021, 08:23:04 am »

Prócz kilku innych drobiazgów dodałem ostatnio także ten medalion Konstancjusza II jako cezara


https://www.forumancientcoins.com/notinric/7rom258cor.html

Medalion ten jest notowany w RIC (ROME 258) ale z popiersiem B5, to znaczy w samej zbroi. Tutaj tymczasem jest na pewno i zbroja i paludamentum. Założyłem, że to zwykła literówka w RIC (B5 zamiast B4), bo ta moneta znajduje się w Paryżu (BnF), a RIC cytuje także egzemplarz z Paryża. Niemożliwe, by Bruun zobaczył na tej monecie samą zbroję.

Mógł jednak te dane tylko przepisać z jakiegoś źródła i może wariant z samą zbroję jednak też istnieje. To kolejny przykład na to, jak trudno wyeliminować monetę raz kiedyś odnotowaną, lecz prawdopodobnie nieistniejącą.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #81 on: February 11, 2021, 05:14:41 pm »

Dziś przypomnienie jeszcze jednej różnicy między RIC VI a RIC VII. Otóż RIC VII obok medalionów złotych i srebrnych odnotowuje także medaliony z brązu - jak chociażby ten zaprezentowany wyżej. Wydaje się to rozsądne i konsekwentne, ale RIC VI tego nie robi!

Tymczasem wcześniej naturalnie również takie medaliony emitowano. Wielkością nie różnią się zbytnio, ale waga potrafi wahać się od kilkunastu gramów do przeszło 50 i więcej. Znaczną część tych medalionów skatalogował już ponad sto lat temu Gnecchi w I medaglioni romani, obecnie łatwo dostępnych w wersji cyfrowej. Ze zrozumiałych względów nie jest to dzieło w pełni ilustrowane, a ilustracje nie są zachwycające (aczkolwiek jak na epokę bardzo dobre). Toteż zdecydowałem się, żeby medaliony z brązu także dodawać do mojego suplementu. Nie robię tego z przesadną gorliwością (bo jest Gnecchi), niemniej współczesne zdjęcia to inna jakość, więc czemu nie zebrać tego razem.

Ostatnio dodałem takie oto zdjęcie z zasobów BnF



Jest to medalion wybity dla Konstancjusza i Galeriusza jako cezarów, ale niemal na pewno już po reformie monetarnej Dioklecjana (chociaż dodaję także medaliony, które wybito przed reformą). RIC VII standardowo przypisuje medaliony z brązu do mennicy rzymskiej. Wcześniej chyba tam też najczęściej je wybijano, ale w tym wypadku - sądząc po stylu - było to jednak najprawdopodobniej Lugdunum.

Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Jack@
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 37


« Reply #82 on: February 12, 2021, 05:40:20 am »

Z przyjemnością ogląda się takie numizmaty. Jeśli w starszej literaturze nie ma "miłych dla oka" ilustracji, to osobiście zdecydowanie jestem za tym żeby upubliczniać współczesne dobrej jakości zdjęcia.
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #83 on: February 12, 2021, 07:51:58 am »

Jeśli w starszej literaturze nie ma "miłych dla oka" ilustracji, to osobiście zdecydowanie jestem za tym żeby upubliczniać współczesne dobrej jakości zdjęcia.

Dodatkowym argumentem jest także to, że współcześnie podawane są nieco inne dane (waga, średnica, czasem oś) niż te, które podaje Gnecchi - a chodzi na 90% o te same egzemplarze, które już wtedy znajdowały się w Paryżu.

I jeszcze argument "dialektyczny", o tym, że jednak ilość czasem rzeczywiście przechodzi w jakość. A inaczej mówiąc, ilość zgromadzonego razem w jednym miejscu materiału wpływa jednak na jego całościowe postrzeganie. Oko tak wszechstronnie opatrzone (od "patrzeć") staje się - jak już parę razy wspominałem - mądrzejsze od głowy. Głowa ma swoje spekulatywne koncepcje, a jednocześnie oko czasem zmusza do ich modyfikacji. I to jakby bez racjonalnego powodu, tylko dlatego, że jakoś widzi się, że coś tam jest nie tak, coś zgrzyta...
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #84 on: February 16, 2021, 04:36:56 pm »

Dziś drobiazg - kolejna oficyna do numeru RIC VI HERACLEA 69. Tym razem oficyna  Greek_Delta. Moneta pochodzi z ostatniej aukcji CNG.



RIC notuje tylko oficynę B. A ponieważ wcześniej udało się znaleźć także oficyny A i  Greek_Gamma





teraz jest już komplet oficyn: od A do  Greek_Delta.

Sutherland podaje wprawdzie, że może tam być też oficyna  Greek_epsilon, ale sam w to nie bardzo wierzy i moim zdaniem słusznie. W każdym razie dotąd dla podgrupy (iii) oficyny  Greek_epsilon nie widziałem

Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Julek C
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 67


« Reply #85 on: February 17, 2021, 11:19:59 am »

Konstancjusz II, mennica Antiochia 326/327, 8 officyna. RIC VII 74. Odmiana z fundamentem pod bramą. AE20/3,47gr . Bardzo ładnie zachowana moneta z oryginalnym srebrzeniem już jest w mojej kolekcji.



* konstancjusz_II-removebg-preview.png (1132.04 KB, 1024x508 - viewed 3 times.)
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #86 on: February 17, 2021, 11:39:57 am »

Dziękuję, dołączam do pozostałych podmurówek.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
LSW
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 21

LSW


« Reply #87 on: February 22, 2021, 04:14:11 pm »


Natomiast PRINCIPIA wygląda jak liczba mnoga od PRINCIPIUM - jak nasze pryncypia czyli zasady. Zatem może "Zasady młodzieży"? Czy raczej "Wzór-wzory młodzieży"? Z kogo każdy młody Rzymianin przykład brać powinien.

Ale może to była jakaś lokalna (dopuszczalna) oboczność? Proponuję pomęczyć profesora Awianowicza.

Przekazuję odpowiedź profesora Bartosza Awianowicza odnośnie tłumaczenia legend PRINCIPI IUVENTUTIS i PRINCIPIA IUVENTUTIS oraz interpretacji powiązanych wizerunków:
„Legenda PRINCIPIA IVVENTVTIS rzeczywiście jest bardzo ciekawa i powiązana z wcześniejszym, poświadczonym już od czasów Augusta tytułem "princeps iuventutis", na monetach zwykle w dat. PRINCIPI IVVENTVTIS. Ze względu na to powiązanie sugeruję tłumaczenie "principia iuventutis" przez "zasady przywództwa nad młodzieżą", bo najwyraźniej o to tu chodzi, zwłaszcza że legenda powiązana jest z ikonografią Marsa. I tu dochodzimy do odróżnienia cesarza od Marsa - otóż Marsa przedstawiano w sztuce rzymskiej jako nagiego, brodatego mężczyznę w hełmie. Niekiedy jednak bóg ten może być w pełnym rynsztunku, ale zawsze w hełmie. Ten drugi wariant trudniej odróżnić od cesarza, bo odwołuje się również do personifikacji Męstwa - Virtus, która była przedstawiana albo jako Amazonka w hełmie i tunice i odkrytą piersią, albo, zwłaszcza od III w. jako męska personifikacja w hełmie i zbroi - tu odróżnienie jej od cesarza jest trudne, bo intencją projektantów było utożsamienie przymiotu władcy - jego męstwa - virtus - z samym władcą.
Reasumując: nagi wojownik w hełmie to zawsze Mars, wojownik z odkrytą głową - zawsze cesarz, a postać w zbroi i hełmie to cesarz jako uosobienie męstwa, którego z kolei dowodził głównie na polu walki, więc stawał się bliski Marsowi.”

Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #88 on: February 22, 2021, 06:17:15 pm »

sugeruję tłumaczenie "principia iuventutis" przez "zasady przywództwa nad młodzieżą"

Czyli z łaciną nieźle daliśmy sobie radę. Natomiast byłbym nieco ostrożniejszy, jeśli chodzi o używanie przysłówka "zawsze":

Reasumując: nagi wojownik w hełmie to zawsze Mars, wojownik z odkrytą głową - zawsze cesarz, a postać w zbroi i hełmie to cesarz jako uosobienie męstwa, którego z kolei dowodził głównie na polu walki, więc stawał się bliski Marsowi.”

Użyłbym raczej określenia "najprawdopodobniej", bo przecież bywają wyjątki, właśnie jakieś "uosobienia", "stylizacje na..." etc. W końcu przekaz miał być w sumie podobny, jak w tym wierszu Majakowskiego:

Mó­wi­my - Le­nin, a w do­my­śle - par­tia,
mó­wi­my - par­tia, a w do­my­śle - Le­nin.

Tylko tutaj byłoby jakoś tak:

Dajemy Marsa, a w domyśle - cesarz
Albo cesarza, a w domyśle - Mars
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
DzikiZdeb
Consul
***
Offline Offline

Posts: 191


« Reply #89 on: February 23, 2021, 08:23:22 am »

byłbym nieco ostrożniejszy, jeśli chodzi o używanie przysłówka "zawsze":
W przypadku antyku duże kwantyfikatory są szczególnie zdradliwe. Skoro łatwo obalić stwierdzenia typu "żaden denar nie nosi sygnatury mennicy senackiej - SC" albo "wszystkie dupondiusy mają oznaczenie nominału przez koronę radialną na głowie cesarza", to co dopiero gdy dochodzi do drobnych niuansów atrybucji...

Dajemy Marsa, a w domyśle - cesarz
Albo cesarza, a w domyśle - Mars

Albo dajemy Marsa, a w domyśle Virtus... A nie każdy Virtus to cesarz, może być Virtus Augusta, ale to nie to samo, co sam August. Tak jak Geniusz Augusta nie jest Augustem.

Stosunkowo łatwo znaleźć też Virtus, który gdyby nie podpis, byłby wykapanym Marsem:

https://www.acsearch.info/search.html?id=7806144


https://www.acsearch.info/search.html?id=7806118

Mamy też Virtusa rozebranego do rosołu:

https://www.acsearch.info/search.html?id=3854518
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #90 on: February 23, 2021, 09:15:17 am »

Albo dajemy Marsa, a w domyśle Virtus... A nie każdy Virtus to cesarz, może być Virtus Augusta, ale to nie to samo, co sam August. Tak jak Geniusz Augusta nie jest Augustem.

Tu jest jeszcze problem genderowy  Huh

Bo virtus to jest ta virtus (jak polska 'cnota' czy 'odwaga'), rodzaj żeński i powinna być przedstawiana jakoś żeńsko. Czasem jednak można się omsknąć nawet na mniej wytartych monetach (mnie się zdarzyło) i za pierś wziąć fragment zbroi. Czyli i tu reguł nie ma.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
DzikiZdeb
Consul
***
Offline Offline

Posts: 191


« Reply #91 on: February 23, 2021, 10:02:22 am »


Bo virtus to jest ta virtus (jak polska 'cnota' czy 'odwaga'), rodzaj żeński i powinna być przedstawiana jakoś żeńsko. Czasem jednak można się omsknąć nawet na mniej wytartych monetach (mnie się zdarzyło) i za pierś wziąć fragment zbroi. Czyli i tu reguł nie ma.

Nie mówiąc już o problemach, jak ten-tą Virtus odmieniać w języku polskim, patrząc na niedwuznacznie męskie przedstawienia... Prawdę mówiąc jakiejś jednoznacznej "Pani Virtus" to sobie nie przypominam.
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #92 on: February 23, 2021, 10:37:37 am »

Prawdę mówiąc jakiejś jednoznacznej "Pani Virtus" to sobie nie przypominam.

Tutaj Pan Zenon dał przykład

https://www.forumancientcoins.com/board/index.php?topic=123949.msg746477#msg746477
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
LSW
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 21

LSW


« Reply #93 on: February 23, 2021, 04:23:07 pm »

Mó­wi­my - Le­nin, a w do­my­śle - par­tia,
mó­wi­my - par­tia, a w do­my­śle - Le­nin.

Tylko tutaj byłoby jakoś tak:

Dajemy Marsa, a w domyśle - cesarz
Albo cesarza, a w domyśle - Mars


I tak to zapewne działało, z tą drobną różnicą, że mamy tutaj promocję młodego cezara Kryspusa i rocznego / dwuletniego dziecka - Konstantyna II.
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #94 on: February 23, 2021, 05:01:40 pm »

I tak to zapewne działało, z tą drobną różnicą, że mamy tutaj promocję młodego cezara Kryspusa i rocznego / dwuletniego dziecka - Konstantyna II.

No cóż, niektórzy już się rodzą utalentowani...

Przyszło mi teraz do głowy, że w związku z tym te ogólne "pryncypia młodych" można było i tak rozumieć, że młody cezar będzie właśnie według takich marsowych pryncypiów wychowywany, wskutek czego niewątpliwie stanie się jako Mars, więc obywatele nie muszą się martwić o przyszłość.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #95 on: February 24, 2021, 08:24:49 pm »

Mały jubileusz. Po ostatniej aktualizacji na stronie jest już ponad 5500 odmian, czyli kolejna pięćsetka za mną. Niektóre poświadczone więcej niż jednym egzemplarzem, więc w sumie niemal 13 tysięcy monet.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
LSW
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 21

LSW


« Reply #96 on: February 27, 2021, 12:32:37 pm »

Mały jubileusz. Po ostatniej aktualizacji na stronie jest już ponad 5500 odmian, czyli kolejna pięćsetka za mną. Niektóre poświadczone więcej niż jednym egzemplarzem, więc w sumie niemal 13 tysięcy monet.

Moje gratulacje i podziękowania za pracę z której wszyscy możemy korzystać. Czy myślał Pan może o wyróżnianiu (czasowym, np przez miesiąc) nowych pozycji na liście? Myślę, że była by to bardzo ciekawa i przydatna opcja przeglądania.

Niedawno natknąłem się na interesującą monetkę, nienotowany folis Licyniusza II opisany przez
Paula DiMarzio w THE ROMAN MINT OF LONDON: A COLLECTOR’S PERSPECTIVE
Jest to bardzo ciekawa emisja, ekstremalnie rzadka, a jeżeli okaże się, ze pochodzi z oficjalnej emisji, będzie to pierwsza znana i chyba jedyna moneta Licyniusza II z Londynu.

Egzemplarz ten pierwszy raz pojawił się na aukcji Numismatic Fine Arts Auction XXI w 1993 r. gdzie opisany został jako: prawdopodobnie naśladownictwo - ‘probably an ancient imitation, as Constantine ceased striking for Licinius II in 317. The style of the obverse is somewhat irregular, especially in its treatment of the drapery and cuirass.’

Jednak powyższa moneta, pomimo niecentrycznego bicia i słabego zdjęcia, wygląda wiarygodnie. Podobny egzemplarz, ale z wyraźnymi cechami naśladownictwa odnotowany jest na stronie NOT IN RIC http://www.notinric.lechstepniewski.info/7lon-235_lic2.html



* Licin-II.jpg (108.77 KB, 889x433 - viewed 2 times.)
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #97 on: February 27, 2021, 01:24:37 pm »

Czy myślał Pan może o wyróżnianiu (czasowym, np przez miesiąc) nowych pozycji na liście?

Nie, to jednak nie jest blog z osobnymi wpisami Smiley Każda aktualizacja to także zmiany, poprawki, uzupełnienia etc. Czasem błahe, czasem istotne. Nie ma sensu informować o tym wszystkim. Poza tym nie bardzo wierzę, że kogoś mogłoby to "wszystko" interesować akurat w porządku dodawania. Mam zamiar tutaj osobno informować o ciekawszych (lub rodzących ciekawe problemy) znaleziskach. Trzeba też pamiętać, że te tysiące wyglądają imponująco, ale zdecydowana większość to drobne uzupełnienia i warianty: kolejna (spodziewana) oficyna, drobna odmiana rewersu, jakiś błąd rytownika etc.

Niedawno natknąłem się na interesującą monetkę, nienotowany folis Licyniusza II

Chyba wreszcie tego Licyniusza dodam (będzie skan ze skanu), bo wcześniej liczyłem, że może wypłynie lepsze zdjęcie. Aczkolwiek dodam w dziale imitacji. Z Licyniuszami w serii Beata z Londynu jest taki sam problem jak z Licyniuszami w serii Beata z Trewiru. Teoretycznie nie są niemożliwe na fali jakiegoś chwilowego ocieplenia relacji etc. (bo błąd władz mennicy nie wchodzi w grę; akurat to, kogo bić na monetach z pewnością wymagało zatwierdzenia najwyższych władz i tu już samowolki nie było). Najprawdopodobniej jednak wszystko to są imitacje. Wszystkie wyglądają jakoś gorzej. Owszem, wśród monet, które skłonni bylibyśmy klasyfikować jako oryginalne, też trafiają się kiepskie okazy, ale trafiają się też perełki. Tutaj perełek nie ma i "średnia wykonania" jest wyraźnie poniżej średniej oficjalnej.

Portret na tym egzemplarzu z artykułu DiMarzio (czy raczej z aukcji Numismatic Fine Arts) określiłbym najwyżej jako "przyzwoity", ale już legendy są niewyraźne i literki podobają mi się znacznie mniej.

A Pan jakie litery widzi na awersie i rewersie? Proszę także spróbować policzyć te literki, których nie widać. Innych Kolegów czytających ten wątek, także do tego zachęcam Swoich typów nie podaję, by nie sugerować i wklejam nieco większy obrazek.

Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
LSW
Praetorian
**
Offline Offline

Posts: 21

LSW


« Reply #98 on: February 27, 2021, 02:04:04 pm »

LICINIVS              NOB CA    - zdecydowanie przydało by się lepsze zdjęcie, a najlepiej możliwość oglądnięcia na żywo monety, aby zidentyfikować co jest nad głową.

BEAT TRA * * * NQL(IT_)AS    - faktycznie trochę za dużo miejsca, jeszcze jedna literka by się tam zmieściła.
Logged
Lech Stępniewski
IMPERATOR
Caesar
*****
Offline Offline

Posts: 615



WWW
« Reply #99 on: February 27, 2021, 02:23:38 pm »

NOB CA

Otóż to. To NOB CA jest deprymujące. Czasem ostatnia literka legendy wchodzi na popiersie, ale tu wyraźnie widać, że ktoś sobie nie poradził z miejscem. Amator.
Logged

Lech Stępniewski
NOT IN RIC
Poland
Pages: 1 2 3 [4] 5 Go Up Print 
FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum numizmatyki antycznej po polsku (Moderator: Lech Stępniewski)  |  Topic: Monety do strony NOT IN RIC « previous next »
Jump to:  

Recent Price Reductions in Forum's Shop


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 4.301 seconds with 73 queries.
All coins are guaranteed for eternity
zoom.asp