Classical Numismatics Discussion
  Welcome Guest. Please login or register. STORE WIDE SALE!!! 10% OFF EVERYTHING!!! WE ARE OPEN AND SHIPPING!!! We Are Working From Home, Social Distancing, Wearing Masks, And Sanitizing To Pack Orders!!! Please Call Us If You Have Questions 252-646-1958 Welcome Guest. Please login or register. STORE WIDE SALE!!! 10% OFF EVERYTHING!!! WE ARE OPEN AND SHIPPING!!! We Are Working From Home, Social Distancing, Wearing Masks, And Sanitizing To Pack Orders!!! Please Call Us If You Have Questions 252-646-1958

FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum di discussione di Numismatic in Italiano (Moderator: paolo)  |  Topic: Denario in argento per la “consecratio” di Matidia 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Denario in argento per la “consecratio” di Matidia  (Read 272 times)
Fabrizio G
Auxiliary

« on: May 09, 2020, 12:43:13 am »

Buongiorno a tutti
sottopongo al forum questa bella moneta
la zona di provenienza è in provincia di Mantova
da consultazioni sul web non ho trovato riscontri
il recto mi sembra mutuato da alcuni esemplari in oro ed il verso non trova riferimenti
allego foto (della cui qualità mi scuso)
saluti
Pekka K
Tribunus Plebis Perpetuus
Procurator Monetae
Caesar

...one coin at a time...

« Reply #1 on: May 09, 2020, 07:58:00 am »

RIC (Hadrian) 426. RIC vol II part 3: 2462.

see: https://www.acsearch.info/search.html?id=466760

Pekka k

Fabrizio G
Auxiliary

« Reply #2 on: May 10, 2020, 01:10:16 am »

grazie mille
Pages: [1] Go Up Print 
FORVM`s Classical Numismatics Discussion Board  |  Ancient Coin Discussions In Other Languages  |  Forum di discussione di Numismatic in Italiano (Moderator: paolo)  |  Topic: Denario in argento per la “consecratio” di Matidia « previous next »
Jump to:  

Recent Price Reductions in Forum's Shop